Reklamační řád
Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky uplatnění práv zákazníků z vadného
plnění (dále jen „Reklamace“).
1. Obecná ustanovení
1.1 Tento reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek
Dodavatele.
1.2 Reklamaci je oprávněn uplatnit každý Zákazník, který s Dodavatelem uzavřel smlouvu o
dílo.
1.3 Za vadu se nepovažuje běžné opotřebení Díla způsobené jeho používáním a přirozeným
stárnutím materiálů vlivem času.
1.4 Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady, zejména pak Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že Zboží v době, kdy ho Zákazník převzal:
a) má vlastnosti, které byly ujednány, a pokud nebyly výslovně ujednány, pak takové, které Prodávající u popisu Zboží uvedl, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
b) je vhodné pro účely, které jsou u Zboží uvedeny nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
1.5
Podepsáním dodacího listu nebo faktury potvrzujete, že zboží bylo předáno v pořádku.
2. Lhůta pro uplatnění reklamace
2.1 V případě, že bude mít Zboží vadu, je Zákazník povinen takovou vadu reklamovat (tzn. oznámit ji Prodávajícímu a uplatnit u něho práva z vadného plnění) bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, respektive be zbytečného odkladu poté, co mohl Zákazník vadu při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit
2.2 Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Díla s montáží dle bodu
6.1 Všeobecných obchodních podmínek, ve lhůtě 48 měsíců od převzetí Díla.
2.3 Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Díla se svépomocnou
montáží dle čl. 7 Všeobecných obchodních podmínek, ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Díla.
3. Uplatnění reklamace
3.1 Neoznámil-li Zákazník reklamaci zjevné vady bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce Zboží a dostatečné péči zjistit, Prodávající nemusí právo z vadného plnění Zákazníkovi přiznat.
3.2 Zákazník je oprávněn uplatnit reklamaci:
a) písemně na adresu sídla Dodavatele,
b) elektronicky na e-mail: [email protected] nebo
c) osobně na provozovně Dodavatele.
3.3 Zákazník je povinen při reklamaci doložit:
a) číslo objednávky či jiný doklad o koupi,
b) popis vady a její projevy,
c) požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, sleva).
3.4 Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, může si Zákazník zvolit z následujících práv:
a) odstranění vady dodáním chybějící, nebo vadných části Zboží;
b) odstranění vady opravou Zboží;
c) přiměřenou slevu z Ceny;
d) odstoupení od Smlouvy.
Provedenou volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Zákazníkovi, že vady neodstraní, může Zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z Ceny, nebo může od Smlouvy odstoupit. Pokud si Zákazník zvolí odstranění vady opravou Zboží a Prodávající zjistí, že je vada neopravitelná, oznámí Prodávající tuto skutečnost Zákazníkovi, který si následně může zvolit některý z ostatních způsobů vyřízení reklamace.
4. Vyřízení reklamace
4.1 Dodavatel rozhodne o reklamaci do 14 dnů, ve složitých případech do 30 pracovních dnů
s prověřením na místě. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná na odborné posouzení
vady.
4.2 Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena zpravidla do 30 dnů, nejpozději do 60
dnů ve složitých případech od jejího uplatnění, pokud se Dodavatel se Zákazníkem
nedohodne na lhůtě delší.
4.3 Zákazník je povinen poskytnout Dodavateli veškerou součinnost potřebnou ke
zhodnocení uplatněných vad a následnému odstranění vad či jinému způsobu řešení
uplatněných vad.
4.4 O vyřízení reklamace je Zákazník Dodavatelem informován e-mailem nebo písemně.
5. Náklady na reklamaci
5.1 Náklady spojené s uplatněním reklamace hradí Zákazník.
5.2 V případě oprávněné reklamace nese náklady Dodavatel, včetně nákladů na dopravu.